Love in Action Photo

Love in Action Photo
Photo Gallery(Click this Picture!)

2011년 4월 29일 금요일

team3 testimony 6

          Love in action team3 あかし
内堀 愛恵(東京大4)
 主の愛。これが、私が今回の活動を通して一番学んだことです。個人的に主が語ってくださったこと、チームメンバーを通して感じたこと、被災地の方との出会いを通して感じたこと、この3点を中心に書きたいと思います。
 まず、個人的なこと。ほとんど全てが流された、沿岸部に行って祈りました。車が引っくり返っていたり、電信柱が折れていたり、松林がほとんど倒れて流れていたり、ほとんど唯一残っていた老人ホームの中にベッドや押し入れが泥まみれのまま残っていたり…全てが破壊されている一方で、確かにそこに生きていた人の生活を感じました。神様はそこに暮らしていた一人一人を愛しているはずなのに、なぜこんなことが起きたのか分からなくて、祈りました。そのとき、主がみことばを示してくださいました。
わたしは限りなき愛をもってあなたを愛している。それゆえ私は絶えずあなたに真実を尽くしてきた。エレミヤ31:3
主のみわざは私には理解できないこともあるけれど、この全てが流された地を、また、一人一人を、主が愛してくださっている。人が作ったものは全部なくなってしまうけれど、主の愛は、永遠に変わることがない。大きな主の愛が注がれることを信じます。
 チームメンバーを通して、主の愛を感じました。私にとってはほとんどが初対面のメンバーだったけれど、それぞれの中に、交わりを通して、主の愛を感じました。作業の1日目、私は体調が悪く、少し休ませてもらいました。それまで私はボランティアに行くからには使えない人にはなりたくなくて、がんばらなきゃと思っていたけれど、迷惑をかけている、全然だめな自分に気が付きました。でも、そんな私をチームのみんなは気遣ってくれて、支えてくれました。感謝します。弱さを受け入れてくださる主の愛を感じました。また、キリストの体として、ひとつのチームとして働く恵みを感じました。私がやったことは本当に小さなこと。でも、チームとして働くときに、そこに主の力があらわされる。そのような、キリストの体として働くことを実感できたことに心から感謝します。
もし一つの肢体が悩めば、ほかの肢体もみな共に悩み、一つの肢体が尊ばれると、ほかの肢体もみな共に喜ぶ。あなたがたはキリストの体であり、ひとりびとりはその肢体である。1コリント12:25,26
 被災地の方の中に、主の姿をみることができました。私たちを愛し、もてなしてくださった、横山さん。祈ることの大切さ、主の計画に信頼することを教えてくれた、まりちゃん。私たちを受け入れ、愛をもってもてなしてくださった一人一人との出会いに感謝します。私ができたことよりも、私が受け取ったものの方がとても大きかったです。
 主の愛を感じることができて、とても感謝しています。全てを通して、主だけが栄光を受けられますように。
 しかし、わたしはこの事を心に思い起こす。それゆえ、私は望みをいだく。主のいつくしみは絶えることがなく、そのあわれみは尽きることがない。これは朝ごとに新しく、あなたの真実は大きい。哀歌3:21,22,23

Love in action team 3 testimony
Manae Uchibori(Tokyo University 4)

The love of God. I felt his great love through this action. Especially I want to focus on three things; the God’s words when we visited tsunami area, our team members and victims we met.
First of all, I want to share the words God spoke to me. We went to the tsunami devastated area. I saw many upside-down cars, fallen trees, broken elderly house... Everything was broken, but I felt that people used to live there. I could not understand why God allowed this to happen, and I asked him. Then he answered through the Bible.
The Lord appeared to us in the past, saying:”I have loved you with an everlasting love; I have drawn you with unfailing kindness. Jeremiah 31:3
I cannot fully understand God’s plan, but I believe that his love is everlasting.
Second, I really loved our team members. They always encouraged me a lot, and I felt the love of God through them. On the first day of our work, I felt sick and got rest. I felt so sorry that I caused the trouble to our members, but they never blamed me and cared me. Although I was weak, they accepted me. I thought that was the love of God. And we worked as a team. What I did was really small. But if we are united in God and work as a body of Christ, God works through us. I was happy to be the part of it.
And if one member suffers, all the members suffer with it; or if one member is honored, all the members rejoice with it. Now we are the body of Christ, and members individually. 1 Corinthians 13:26,27
Then, I saw the God’s love in people I met there. Mr. Yokoyama loved us and welcomed us warmly. Mariko, a college student who had worked as a volunteer personally, taught me how helpful it was to pray and how important it was to rely on God. I received a lot of love from them.
I give thanks to God because of everything he has done for us.
To God be glory forever and ever.
Yet this I call to mind and therefore I have hope: Because of the Lord’s great love we are not consumed, for his compassions never fail. They are new every morning; great is your faithfulness. Lamentations 3:21,22,23

댓글 없음: